2013 m. spalio 30 d., trečiadienis

Moliūginis sūrio pyragas

Po poros dienų atostogų kitame mieste jaučiuosi tarsi išmušta iš vėžių. Grįžusi, regis, nebenoriu nieko daryti, tiksliau - tingiu. Pradėjau ilgai miegoti, jaučiuosi visada pavargusi, namai prašyte prašosi būti sutvarkomi, bet į tai aš tik užmerkiu akis ir einu eilinį kartą tiesiog prigulti. Vis kirba mintyse klausimas, kodėl visa tai nutiko, gi ne amžiams buvau išvažiavusi, o ir čia, namie, nereikia būti tokiai aktyviai, kaip buvau, bet vis tiek, tas kažkas širdyje mane verčia jaustis kažkiek kalta, kad nieko nebedarau. 


Vis laukiau momento, kai turėsiu ūpo kažką parašyti, bet jis vis neatsirado. O vakar pastebėjau, kad ir visai susivėlavau prasinešti, kad dalyvauju viename smagiame šventiniame žaidime, organizuotame mielos tinklaraštininkės Valerijos (daugiau informacijos jos skaniame Sweet Cukerka tinklaraštyje). Manau, jei noro yra, dar galima suspėti užsiregistruoti. Tema tikrai įdomi, atrodo tokia paprasta, bet kadangi tema - švenčių stalas - norisi padaryti kažką ypatingesnio ir nenuobodaus. 


Na, o aš iki to dar suspėjau iškepti ir sūrio pyragą su moliūgu, kurį senokai nusižiūrėjau Gabrielės tinklaraštyje. Tiesa, buvau tokia išsiblaškiusi, kad šis gaminys vos ne tapo tragedija, ko pasekoje aš pasakiau sau, jog, jeigu tingi, geriau iš viso nieko nedaryk, o ne užmerktomis akimis bandyk kažką išlaužti :)
To pasekoje neįdėjau prieskonių, kurių manau tikrai ten reikėjo, o ir cukraus gal kokį šaukštą įbėriau, nes recepte aš jo nestebėjau (!!), dar tiek džiaugiuosi, kad sugalvojau įberti jo iš viso. Gavosi labai gaivus, vos vos saldus, skanios, kreminės konsistencijos sūrio pyragas, kuris galiausiai man labai patiko ir toks. 


Iš tiesų, užpyliau dar ir namie gaminto karamelinio padažo, nes buvau išsigandusi, kad be cukraus jis man nepatiks, bet per anksti supanikavau, buvo skanu ir su padažu, ir be jo. 



Taigi 20 cm skersmens pyragui:
  • 150 g sausainių (trapių, ne minkštų)
  • 70 g sviesto (galima naudoti labai minkštą, bet aš jį tiesiog pusiau išlydžiau)
  • 400 g moliūgo tyrės
  • 250 g maskarponės sūrio (naudojau 5 % riebumo)
  • 150 g jogurto (naudojau 2 % riebumo, natūralaus skonio)
  • 3 kiaušinių
  • 3 valg. š. miltų
  • vanilės
  • 200 g cukraus (sunaudojau per neapdairumą gal kok 1 valg. š.)
  • 1 arb. š. cinamono
  • 1/2 arb. š. malto muskato
  • 1/2 arb. š. malto imbiero
Dubenyje sumaišome susmulkintus iki trupinių sausainius su sviestu, rankomis gerai išmaišome, kad neliktų sausų sausainių. Paskleidžiame juos kepimo formoje. Aš naudojau atsegamomis kraštinėmis, išklotą kepimo popieriumi.
Kitame inde sumaišome visus likusius ingredientus iki vientisos masės. Supilame ant paruošto sausainių pagrindo.
Kepame įkaitintoje iki 170 C orkaitėje apie 1 val., kol viršus sutvirtėja. Atvėsiname kambario temperatūroje ir vėliau statome į šaldytuvą porai valandų, kad labai gerai sutvirtėtų.
Atsargiai nuimame kepimo formos kraštines ir supjaustome pyragą.
Norėdama kompensuoti pamirštus prieskonius, pyragą apibarsčiau jų mišiniu. Žinoma, tai ne tas pats, bet vis kažkokia tolima nata, primenanti prieskonių pėdsakus :)

~Recipe in English~

Pumpkin cheesecake

Ingredients for 20 cm round baking tin
Recipe from G-blogas. 


  • 150 g Digestive cookies (blend them until small crumbs)
  • 70 g butter (soft or melted)
  • 400 g pumpkin puree
  • 250 g mascarpone cheese (I used 5 % fat)
  • 150 g greek yoghurt (I used natural flavor, 2 % fat)
  • 3 eggs
  • 3 Tbl flour
  • 200 g sugar
  • vanilla
  • 1 tsp cinnamon
  • 1/2 tsp nutmeg
  • 1/2 tsp ginger powder
Preheat the over to 170 C.
In a bowl, mix the cookies crumbs with butter. Using your hands, make sure there are no more dry cookies left. Spread on 20 cm round baking tin (I used the one with the removable "walls"), first place a baking sheet to be able to transfer the cheesecake on the cake base easier.
In the other bowl, mix all the rest ingredients until there are no more separate pieces and it's creamy and smooth. Pour over on top of the cookies.
Bake for 1 hour or until the top of the cheesecake is stable. Take it out of the oven and let it cool. Then place it in the refrigerator for 2-3 hours until it cools completely. Carefully remove the baking tin and slice.

1 komentaras: